Mierniki z sondą wbudowaną

Miernik grubości lakieru jest to bardzo przydatne urządzenie podczas zakupu używanego samochodu. Pozwala on na dokonanie pomiaru lakieru w wybranym miejscu i samodzielną ocenę czy warstwa jest odpowiedniej grubości. Sprzedawcy samochodów używanych często ukrywają niewygodne dla nich informacje, które mogłyby wpłynąć na obniżenie ceny sprzedawane...

Miernik grubości lakieru jest to bardzo przydatne urządzenie podczas zakupu używanego samochodu. Pozwala on na dokonanie pomiaru lakieru w wybranym miejscu i samodzielną ocenę czy warstwa jest odpowiedniej grubości. Sprzedawcy samochodów używanych często ukrywają niewygodne dla nich informacje, które mogłyby wpłynąć na obniżenie ceny sprzedawanego przez nich samochodu, a co za tym idzie obniżyć ich zyski. Przy użyciu miernika grubości lakieru, użytkownik sam jest w stanie ocenić historię pojazdu. Należy pamiętać, że producenci mierników korzystają z podobnych technologii, ale nie zawsze wykończenie urządzeń jest tej samej jakości, co wpływa na ostateczną ocenę urządzenia.

Jak wykonać pomiar grubości lakieru?

W pierwszej kolejności należy skalibrować urządzenie przy pomocy specjalnych płytek. W celu wykonania pomiaru należy włączyć urządzenie i przyłożyć je do badanego elementu. Należy pamiętać, że na każdym z elementów samochodu należy wykonać kilka pomiarów. Poza elementami które narażone są na uderzenia, zbadać należy również tak newralgiczne punkty jak np. słupki czy progi. Może okazać się, że samochód w prawdzie posiada oryginalny lakier, ale dach jest przespawany z innego samochodu ponieważ pierwotny był wgnieciony. Taka ingerencja w konstrukcję samochodu od razu powinna wykluczyć go z zakupu.

Po dokonaniu pomiaru na najprostszych urządzeniach zobaczymy jedynie wynik liczbowy, dlatego należy wiedzieć, w jaki sposób interpretować pomiar.

Lakier fabryczny w samochodach najczęściej ma grubość od 100 do 200 mikronów, nie jest to jednak regułą i czasami mogą zdarzyć się wyjątki. Jeśli miernik lakieru wskaże grubość poniżej 80 mikronów może to sugerować, że samochód przeszedł gruntowną polerkę i warstwa lakieru na nim jest naprawdę cienka i delikatna. W przypadku gdy czujnik grubości lakieru wskazuje wartość powyżej 200 mikronów, powinniśmy zacząć dokładniej interesować się danym elementem. Może to sugerować, że lakier na nim jest niefabryczny. Jeśli z kolei czujnik lakieru wskaże wartość powyżej 500, a czasami nawet 1000 mikronów, świadczy to o naprawie samochodu i masie szpachlowej lub innym wypełnieniu pod warstwą lakieru.

Zalety mierników z sondą wbudowaną

Miernik z wbudowaną sondą posiada wiele zalet jak np. kompaktowa wielkość, która pozwala na łatwe schowanie urządzenia często nawet do kieszeni. Sonda wbudowana w czujniki lakieru firmy Prodig Tech jest najwyższej jakości co sprawi, że mierniki grubości lakieru dokonują dokładnych pomiarów. Niektóre aparaty posiadają diodę sygnalizującą pomiar i jego wstępną ocenę, a produkty z najwyższej serii FAZ automatycznie potrafią wykryć warstwę ocynku. Każdy z mierników posiada zmienną rozdzielczość, która pozwala na wybór bardzo dokładnego pomiaru, lub na bardziej uśredniony który będzie łatwiejszy w interpretacji. Do każdego z mierników dołączona jest instrukcja obsługi w języku polskim. Są one jednak bardzo proste w obsłudze i intuicyjne, a pomiar nimi dokonywany jest powtarzalny. Dzięki temu produkty firmy Prodig Tech są polecane zarówno dla osób prywatnych, jak i firm zajmujących się handlem samochodami.

Więcej

Mierniki z sondą wbudowaną Jest 15 produktów.

Pokazuje 1 - 15 z 15 elementów
Pokazuje 1 - 15 z 15 elementów