Miernik lakieru GL-PRO-6-FAZ - Mierniki Lakieru

Miernik lakieru GL-PRO-6-FAZ

Nowy produkt

  • zakres pomiarowy 0-2000um
  • rozdzielczość pomiaru 1um Fe, 5um Al
  • sonda na przewodzie, zakończona kulką
  • automatyczne rozpoznawanie badanego podłoża (aluminium, stal, stal ocynkowana)
  • wyświetlenie na wyświetlaczu o rodzaju podłoża (aluminium, stal, stal ocynkowana)
  • pamięć: 960pom.
  • funkcja HOLD
  • ASYSTENT POMIARU®

Więcej szczegółów

549,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

W miernikach GL-PRO-6 zastosowano sondę pomiarową na przewodzie. Sonda zakończona jest tzw. kulką co ułatwia pomiar na krzywiznach. Miernik posiada funkcję asystent pomiaru®, która przydaje się przy pomiarach na samochodach.

Mierniki serii GL-PRO-6 są rozwiązaniami opartymi na nowoczesnych 32-bitowych procesorach. Dzięki temu otrzymano szybki i dokładny pomiar realizowany za pomocą 12-bitowego przetwornika.

W miernikach zastosowano nowatorską konstrukcję sondy pomiarowej, która umożliwia pomiar punktowy na materiałach ferromagnetycznych i niemagnetycznych (w zależności od wersji), automatycznie rozpoznając badany materiał oraz informując na wyświetlaczu o rodzaju materiału. Sonda zakończona jest tzw. kulką.

Cechą wyróżniającą mierniki GL-PRO-6-FAZ jest automatyczne rozpoznawanie czy blacha ferromagnetyczna jest pokryta warstwą cynku lub czy jest nieocynkowana. Ma to duże znaczenie podczas pomiaru na samochodzie – ujawni nam to, które elementy karoserii były wymienione na tańsze nieocynkowane. Sonda została całkowicie przez nas opracowana.

Miernik posiada funkcję kalibracji na wzorcach grubości (dołączone do zestawu).

Podstawowe cechy przyrządu:

  • sonda na przewodzie, sprężysta, zakończona kulistym punktem pomiarowym;

  • pomiar na blachach (automatyczne wykrywanie):
    – stalowych, Fe (modele GL-PRO-6-F, GL-PRO-6-FA, GL-PRO-6-FAZ);
    – aluminiowych, Al (modele GL-PRO-6-FA, GL-PRO-6-FAZ);

  • automatyczne wykrywanie cynku (Zn) na blasze stalowej (tylko model GL-PRO-6-FAZ)*;

  • automatyczne wykrywanie podłoża (nie dotyczy modelu GL-PRO-6-F przeznaczonego tylko do blach stalowych);

  • zakres pomiarowy 0-2000μm;

  • podziałka 1μm dla Fe, 5μm dla nFe;

  • minimalne pole pomiaru dla nFe 15x15mm, dla Fe 5x5mm;

  • 3 tryby pracy: pomiar ciągły, zatrzymanie pomiaru (HOLD 1), zamrożenie pomiaru (HOLD 2);

  • możliwość ręcznego ustawienia trybu pomiaru, Fe lub Al;

  • pamięć pomiarów 960 pozycji;

  • asystent pomiaru® dla motoryzacji (DIODA LED)**;

  • kalibracja (za pomocą płytek i wzorca grubości);

  • sygnalizacja dźwiękowa;

  • zasilanie: dwie baterie alkaliczne AAA (R3);

  • gwarancja 24 miesiące.

* Wykrywanie cynku na blasze stalowej.

Mierniki grubości lakieru GL-PRO-6-FAZ posiadają funkcję ułatwiającą wykrycie warstwy cynku na blachach stalowych. Jest to przydatna funkcja zwłaszcza przy poszukiwaniu używanego samochodu. Dosyć często w samochodach po kolizjach drogowych wymienia się cały element karoserii, np. błotnik. Taki element jeżeli jest nowy i zostanie polakierowany zgodnie ze sztuką to ciężko zweryfikować czy jest on oryginalny czy zamiennikiem dokonując tylko pomiaru grubości lakieru – wskazania mogą świadczyć, że element jest oryginalny fabryczny. Odpowiedniki elementów karoserii produkowane przez różne firmy często nie są pokryte warstwą cynku. Oczywiście, żeby udało się rozróżnić taki element to reszta auta musi być ze stali ocynkowanej, która zostanie wykryta przez miernik (wskazanie FeZn). Przykładowo, jeżeli na jednym błotniku otrzymamy wskazanie cynku a na drugim takiego wskazania nie będzie to może to oznaczać, że element był wymieniany.

Podczas pomiaru na takiej stali ocynkowanej, którą będzie wstanie wykryć miernik na wyświetlaczu zostanie przedstawiona informacja FeZn, a gdy dokonamy pomiaru na stali nieocynkowanej na wyświetlaczu otrzymamy informacje Fe.

Na co należy zwrócić uwagę?

Informacja o stali ocynkowanej jest tylko orientacyjną interpretacją pomiaru i funkcja ta została wprowadzona do potrzeb pomiarowych na karoseriach samochodowych oraz do pomiarów w innych dziedzinach, ale z zastrzeżeniem, że wiemy, że badana stal może być pokryta cynkiem a nie innym związkiem metalicznym o właściwościach diamagnetycznych (np. miedź, złoto), czy paramagnetycznych (np. aluminium), ponieważ w takim wypadku miernik również może wskazać informację FeZn (a nie np. FeAl, FeCu). Miernik wykrywa warstwę diamagnetyczną lub paramagnetyczną naniesioną na blachę stalową.

Zdarza się, że miernik może nie wskazać informacji FeZn podczas pomiaru na blachach pokrytych warstwą antykorozyjną, która zawiera pierwiastki cynku – są różne metody zabezpieczeń antykorozyjnych z udziałem cynku i w niektórych przypadkach miernik może nie wykryć warstwy z zawartością cynku. Miernik może nie wykryć również cynku w sprayu, który zostanie naniesiony na blachę.

Należy jeszcze zwrócić uwagę, że blachy samochodowe nieocynkowane mogą być zabezpieczone w inny równie dobrze skuteczny sposób i pomimo braku wskazania FeZn nie oznacza to, że blacha nie jest zabezpieczona przed korozją.

Reasumując:
- dokonują pomiaru na stali bez dodatkowej warstwy metalicznej diamagnetycznej czy paramagnetycznej otrzymamy wynik Fe;
- dokonując pomiaru na stali pokrytej cynkiem lub innym materiałem metalicznym diamagnetycznym lub paramagnetycznym otrzymamy wynik FeZn;
- w niektórych przypadkach może się zdarzyć, że zabezpieczenie antykorozyjne zawierające cynk nie zostanie wykryte;
- cynk w sprayu może zostać nie wykryty po naniesieniu na blachę;
- miernik może nie wykryć cynku jeżeli grubość lakieru wraz z grubością cynku przekroczy 300-350µm, wtedy wskazanie będzie Fe pomimo że stal może być ocynkowana.

Należy pamiętać, że wskazanie cynku na blasze stalowej ma charakter orientacyjny i jeżeli mamy wątpliwości czy dany element samochodu powinien być ocynkowany to najlepiej zwrócić się do producenta samochodu w celu uzyskania informacji.

Funkcja wykrywania cynku na blasze stalowej działa do grubości lakieru łącznie z grubością cynku wynoszącej około 300-350µm.

** Należy zaznaczyć, że funkcja ASYSTENT POMIARU® ma jedynie pomóc w interpretacji pomiarów, nie może ona być podstawą do jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy samochód miał naprawy blacharsko-lakiernicze. Niemniej jednak dużo osób dokonujących ocen samochodów nie wie tak naprawdę co dana grubość lakieru oznacza, dlatego powyższa funkcja ma w tym pomóc.