Miernik lakieru GL-PRO-6-FAZ

Nowy produkt

Samochodowy miernik, tester lakieru GL-PRO-6-FAZ:

  • zakres pomiarowy 0-2000um
  • rozdzielczość pomiaru 1um Fe, 5um Al
  • sonda na przewodzie, zakończona kulką
  • automatyczne rozpoznawanie badanego podłoża (aluminium, stal, stal ocynkowana)
  • pamięć: 960 pom.
  • funkcja HOLD
  • ASYSTENT POMIARU®

Kod EAN-13: 5904730635288

Więcej szczegółów

494,99 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Miernik grubości lakieru GL-PRO-6-FAZ

Pomiar grubości lakieru na samochodowych blachach stalowych, stalowych ocynkowanych i aluminiowych. Wykrywanie cynku na stali. Asystent pomiaru. Sonda kulista - pomiar na krzywiznach.

Podstawowe cechy przyrządu:

  • sonda na przewodzie, sprężysta, zakończona kulistym punktem pomiarowym;
  • pomiar na blachach stalowych i aluminiowych (automatyczne wykrywanie):
  • automatyczne wykrywanie cynku (Zn) na blasze stalowej;
  • automatyczne wykrywanie podłoża;
  • zakres pomiarowy 0-2000μm;
  • podziałka 1μm dla Fe, 5μm dla nFe;
  • 3 tryby pracy: pomiar ciągły, zatrzymanie pomiaru (HOLD 1), zamrożenie pomiaru (HOLD 2);
  • możliwość ręcznego ustawienia trybu pomiaru, Fe lub Al;
  • pamięć pomiarów 960 pozycji;
  • asystent pomiaru® dla motoryzacji (DIODA LED);
  • kalibracja (za pomocą płytek i wzorca grubości);
  • sygnalizacja dźwiękowa;
  • zasilanie: dwie baterie alkaliczne AAA (R3);
  • gwarancja 24 miesiące.

Nowoczesność

Mierniki serii GL-PRO-6 są rozwiązaniami opartymi na nowoczesnych 32-bitowych procesorach. Dzięki temu otrzymano szybki i dokładny pomiar realizowany za pomocą 12-bitowego przetwornika.

W miernikach zastosowano nowatorską konstrukcję sondy pomiarowej, która umożliwia pomiar punktowy na materiałach ferromagnetycznych i niemagnetycznych (w zależności od wersji), automatycznie rozpoznając badany materiał oraz informując na wyświetlaczu o rodzaju materiału. Sonda zakończona jest tzw. kulką.

Cechą wyróżniającą mierniki GL-PRO-6-FAZ jest automatyczne rozpoznawanie czy blacha ferromagnetyczna jest pokryta warstwą cynku lub czy jest nieocynkowana. Ma to duże znaczenie podczas pomiaru na samochodzie – ujawni nam to, które elementy karoserii były wymienione na tańsze nieocynkowane. Sonda została całkowicie przez nas opracowana.

Miernik posiada funkcję kalibracji na wzorcach grubości (dołączone do zestawu).

Funkcja ASYSTENT POMIARU®

Funkcja podpowiada oceniającemu samochód czy miał on naprawy blacharsko-lakiernicze.

Podczas dokonywania pomiarów miernik sygnalizuje za pomocą diody LED :

  • dioda nie świeci – lakier prawidłowy;
  • dioda świeci – druga warstwa lakieru lub szpachla.

Należy zaznaczyć, że funkcja ASYSTENT POMIARU® ma jedynie pomóc w interpretacji pomiarów, nie może ona być podstawą do jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy samochód miał naprawy blacharsko-lakiernicze. Niemniej jednak dużo osób dokonujących ocen samochodów nie wie tak naprawdę co dana grubość lakieru oznacza, dlatego powyższa funkcja ma w tym pomóc.

Wykrywanie cynku na blasze stalowej

Mierniki grubości lakieru GL-PRO-6-FAZ posiadają funkcję ułatwiającą wykrycie warstwy cynku na blachach stalowych. Jest to przydatna funkcja zwłaszcza przy poszukiwaniu używanego samochodu. Dosyć często w samochodach po kolizjach drogowych wymienia się cały element karoserii, np. błotnik. Taki element jeżeli jest nowy i zostanie polakierowany zgodnie ze sztuką to ciężko zweryfikować czy jest on oryginalny czy zamiennikiem dokonując tylko pomiaru grubości lakieru – wskazania mogą świadczyć, że element jest oryginalny fabryczny. Odpowiedniki elementów karoserii produkowane przez różne firmy często nie są pokryte warstwą cynku. Oczywiście, żeby udało się rozróżnić taki element to reszta auta musi być ze stali ocynkowanej, która zostanie wykryta przez miernik (wskazanie FeZn). Przykładowo, jeżeli na jednym błotniku otrzymamy wskazanie cynku a na drugim takiego wskazania nie będzie to może to oznaczać, że element był wymieniany.

Podczas pomiaru na takiej stali ocynkowanej, którą będzie wstanie wykryć miernik na wyświetlaczu zostanie przedstawiona informacja FeZn, a gdy dokonamy pomiaru na stali nieocynkowanej na wyświetlaczu otrzymamy informacje Fe.

Warstwa cynku musi być ciągła, musi być prawidłowo wykonana. Miernik może nie wykryć warstwy cynkowej wadliwej, spękanej, nieciągłej. Taka warstwa najczęściej nie spełnia swojej roli antykorozyjnej.

Więcej informacji na stronie producenta: wykrywanie cynku - badania

Wadliwa warstwa cynku

Miernik nie wykryje takiej warstwy.

  • widoczne pory i szczeliny
  • cynk grudowaty, wadliwie wykonany

Prawidłowa warstwa cynku

Miernik wykryje taką warstwę.

  • widoczna ciągłość cynku

Funkcja HOLD

Funkcja pozwala na dokonanie pomiaru i zatrzymanie go. Funkcję HOLD można wyłączyć z poziomu MENU.

Mierniki posiada dwa tryby funkcji HOLD:

  • HOLD 1 - zatrzymuje pomiar na wyświetlaczu do momentu oddalenia sondy od powierzchni;
  • HOLD 2 - zatrzymuje pomiar do czasu kolejnego pomiaru.

Gdy funkcję HOLD wyłączymy miernik wykonuje pomiar ciągły.

Sygnalizacja dźwiękowa

Przydaje się zwłaszcza podczas dokonywania pomiaru z włączoną funkcją HOLD. Po dokonaniu pomiaru miernik informuje nas o tym fakcie krótkim sygnałem dźwiękowym. Sygnał dźwiękowy można wyłączyć z poziomu MENU.

Sonda pomiarowa

  • zakończona kulką umożliwiającą pomiar na krzywiznach
  • dokładny pomiar
  • wysoka jakość

Mierniki posiadają głowicę pomiarową zawieszoną sprężyście, która skonstruowana jest w ten sposób, że podczas dociskania sondy do badanej powierzchni, “wsuwa” się w obudowę sondy. Dzięki temu pomiar staje się dokładniejszy ze względu na bardziej równomierny docisk do badanej powierzchni. Niwelowane są również drgania ręki.

Kulka pomiarowa ułatwia pomiar na krzywiznach.

Czoło sondy wykonane jest z wysokiej jakości tworzywa, dzięki temu będzie służyć przez lata.

Funkcja kalibracji

  • prosta kalibracja
  • zestaw kalibracyjny w komplecie (płytka stalowa, płytka aluminiowa, wzorzec grubości)

Funkcja kalibracji - zerowania sprawia, że miernik będzie mierzył poprawnie w każdych warunkach, nawet po kilku latach użytkowania.

Przed pomiarami możesz miernik skalibrować i być pewnym, że pomiary będą prawidłowe.

Miernik posiada kompensację dzięki temu automatycznie kalibruje się, ale dokładna kalibracja możliwa jest zawsze za pomocą płytki kalibracyjnej.

Uwaga na mierniki bez płytek kalibracyjnych - w takich miernikach wkrótce błąd pomiarowy wzrośnie, ponieważ sonda ulega zużyciu (ściera się) oraz dodatkowo wpłynie na to starzenie się elementów elektronicznych. Dlatego nawet mierniki warte kilka tysięcy złotych posiadają w zestawie płytki kalibracyjne oraz funkcję kalibracji.

Firmowy pokrowiec

W zestawie eleganckie firmowe ETUI z wytłoczonym LOGO firmy Prodig Tech®.

Pokrowiec wykonany ze skóry ekologicznej.

W zestawie baterie

Do każdego miernika dodajemy gratis wysokiej jakości alkaliczne baterie AAA.

Jakość produktu

Logo Prodig Tech® gwarantuje wysoką jakość produktu.

Zestaw składa się z:

  • miernik grubości lakieru GL-PRO-6-FAZ;
  • zestaw do kalibracji;
  • dwie baterie alkaliczne AAA;
  • etui na miernik;
  • instrukcja.

Mierniki nagrodzone w konkursie jakości produktów

Nasze mierniki grubości lakieru zostały w 2018 roku już drugi raz nagrodzone prestiżowym godłem "Najlepsze w Polsce®". Wcześniejsze wyróżnienie otrzymaliśmy w 2015 roku.

Gwarancja wysokiej jakości

Nasze mierniki projektowane są w oparciu o dużą wiedzę w zakresie elektroniki jak i inżynierii materiałowej. W celu ulepszania naszych produktów współpracujemy z kadrą naukową wyższych uczelni oraz uczestniczymy w seminariach naukowo-technicznych.

Zalety oferty:

  • oferta prosto od producenta
  • najnowsze oprogramowanie - produkcja 2019
  • wysoka jakość produktu potwierdzona znakiem "Najlepsze w Polsce®"
  • każdy miernik testowany przed wysyłką przez producenta
  • w zestawie dobrej jakości baterie + wysokiej jakości pokrowiec
  • gwarancja bezpośrednio u producenta i serwis pogwarancyjny
  • otrzymujesz kompletny zestaw: miernik, instrukcję, baterie, płytki kalibracyjne, markowe etui
  • nasze mierniki są ciągle ulepszane, uczestniczymy m.in. w seminariach naukowych organizowanych przez Politechnikę Śląską, które są cenną kopalnią wiedzy na temat motoryzacji i inżynierii materiałowej; współpracujemy z kadrą naukową